Kismama jóga

Időpont: kedd 10:00 - 12:00
(5 fő jelentkezőtől indul)

A kismamajógát bátran elkezdheted akkor is, ha sohasem jógáztál, ha nem vagy „sportos” alkat, hiszen ezek a gyakorlatok szelídek, mindenki a saját igényei szerint ad bele erőt. A kismama jóga gyakorlatait  a várandósság 14. hetétől biztonsággal végezheted, az első időszakban a lazítás és a légzési technikák lehetnek a segítségedre. Az utolsó hetekben a papákkal együtt készülünk a szülőpozíciós jógán a vajúdásra, ilyenkor azt is megmutatjuk nekik, eddig hogyan készültünk, mit csináltunk az eltel időszak alatt.
Gyakorlatok
Először alaposan átmozgatjuk, bemelegítjük a testünket, majd a klasszikus jógaászanák és az Amazonas menti népektől tanult gyakorlatok segítségével még tovább lazítjuk és erősítjük azokat a területeket, amelyek külön figyelmet kérnek a várandósság alatt. A helyes tartás kialakítására törekszünk, akkor megszűnik a gyötrő hátfájás, a derékfájás, több levegő áramlik a tüdőbe, a kisbabád is több friss oxigénhez jut. A helyes testtartás,  és így a szabadabb légzés az utolsó hónapokban egyre fontosabbá válik, hiszen a baba növekedése, a helyszűke megnehezítik a kismamák légzését. A csípőt alaposan átmozgatjuk, lazítjuk és a környező izmokat erősítjük, ez az egyik legfontosabb pillére a kismama jógának.
Légzéstechnikák
Felfedezzük hogyan lélegzünk, milyen szakaszai vannak a teljes légzésnek. A megismerés után konkrét technikákat tanulunk, amelyek segítenek a feszült állapotokban a megnyugvásban, gyógyítják az álmatlanságot, vagy csak segítenek kiengedni a fáradt gőzt. A vajúdás alatt a nyugodt légzés lesz az egyik leghatékonyabb eszközöd, hogy a tágulás időszakán a legkisebb fájdalommal és a saját szüléseden belül, a lehető legrövidebb idő alatt haladj át.
Gátizomtorna
Megismerkedünk a gát elkülöníthető izomcsoportjaival, és egy könnyen megtanulható gyakorlatsorral, akár minden nap, otthon is gyakorolva készítjük fel a gát izmait a szülés munkájára.
Relaxáció
A jóga egyik leghatékonyabb technikáját tanuljuk meg, hiszen a relaxáció alatt a testünk pihen, de nem alszunk. Így éber tudatállapotban éljük át a pihenést, megtanuljuk a testünket ellazítani, megnyugtatni az elménket és a légzésünket. A Szankalpa technikáját is használjuk a lelki felkészülésben a szülésre.

Jógaoktatónk: Bedő Kriszta kismama jóga oktató

Magamról
Egy személyes történettel kezdem: négy gyermeket szültem hat év alatt, kétévenként. A kisgyerekekkel otthon töltött évek alatt jártam a szellemi utamon, lediplomáztam, asztrológiát tanultam, jógázni kezdtem. Az idő telt és a kisbabáimból, kisgyerekek lettek, óvodába, iskolába járnak.  Kezdett nagyon hiányozni a várandós hónapokat, az egészen kicsi életeket körülölelő áldott állapot. Így lettem kismamajóga oktató, így vált újra az életem részévé az áldott állapot.
Az első kisfiamat, aki már nagyfiú, kórházban szültem. Nem így terveztem, otthonszülésre készültem, de más volt a terv. Nagyon lassan haladtam az elengedés felé, s bár nem volt semmi probléma, mégis úgy látták a körülöttem lévők, hogy a kórház innentől biztonságosabb mindkettőnk számára. Nehéz élmények vártak a kórházban, és nagyszerű emberekkel is találkoztam. A kórházban is két nő, a szülésznő és doktornő segített megszülni az első kisbabámat. Sokáig nem értettem, miért kellet ezt megtapasztalnom. Most kismamajóga oktatóként, dúlaként nagyon hálás vagyok a kórházi szülésemért, mert így jobban tudok segíteni a leendő édesanyáknak.
A többi három gyermekem itthon született, hát erről sokat tudnék, tudok mesélni. Szoktam is az órákon, ha felmerül valami bennünk. …és hát meséltem a lelki részéről a könyvemben.